| | Μεγάλο ρόλο στην επίτευξη καλού φρεναρίσματος παίζει η διάμετρος των δίσκων και ο τύπος των φρένων. | Αν και σημαντικό στοιχείο για έναν καλό οδηγό είναι να προσαρμόζει την ταχύτητά του έτσι ώστε να μη χρειάζεται να φρενάρει έντονα, οι καταστάσεις στο δρόμο δεν είναι πάντα τόσο προβλέψιμες. Το φρενάρισμα πανικού λοιπόν, που αναγκάζεται κάποιος να κάνει σε δύσκολη κατάσταση, δεν αποτελεί πανάκεια για την αποφυγή ατυχήματος, αφού η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου καθορίζεται και από άλλους τομείς. Τομείς που καθορίζουν την απόσταση ακινητοποίησης Αρχικά η απόσταση ακινητοποίησης καθορίζεται σε μεγάλο ποσοστό από αυτό καθ’ αυτό το αυτοκίνητο και το σύστημα πέδησης που εκείνο έχει, δηλαδή από το βάρος του αμαξώματος και τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται (δίσκοι ή αεριζόμενοι δίσκοι, ταμπούρα πίσω κ.λπ.). Από κει και ύστερα, ο τύπος, οι διαστάσεις και η κατάσταση των ελαστικών, καθώς και η κατάσταση του οδοστρώματος επηρεάζουν με τη σειρά τους το φρενάρισμα, ενώ ο ανθρώπινος παράγοντας καταλαμβάνει και εκείνος ένα σημαντικά υψηλό μερίδιο ευθύνης για την ακινητοποίηση του οχήματος, αφού ο χρόνος αντίδρασης διαφέρει από κατάσταση σε κατάσταση και από άνθρωπο σε άνθρωπο. | | |