Παρασκευή

Αυξάνεται η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα

Axarslan@

Αυξάνεται η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα

Η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τις ηλεκτρονικές αγορές και η αύξηση της διείσδυσης στους πολίτες άνω των 35 ετών, όπως και στους κατοίκους αρκετών περιφερειών είναι τα προβλήματα που εντοπίζονται όσον αφορά τη διείσδυση του Διαδικτύου στη χώρα μας.
Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα της 4ης ετήσιας μέτρησης του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας που δόθηκαν την περασμένη εβδομάδα στη δημοσιότητα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου και συμμετείχαν 5966 νοικοκυριά και 1424 επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 39,4% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πλέον πρόσβαση στο Διαδίκτυο με το ποσοστό διείσδυσης στον πληθυσμό (προϋπόθεση η τριμηνιαία χρήση) να διαμορφώνεται στο 38,8%. Η αύξηση σε σχέση με το 2007 είναι εντυπωσιακή, δεδομένου ότι τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 30,2% (νοικοκυριά) και 28,4% (πληθυσμός) και φέρνει την Ελλάδα λίγο πιο κοντά στους μέσους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου το 60% των νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Η αύξηση, όμως, δείχνει να οφείλεται αποκλειστικά στη νέα γενιά (15-34 ετών) όπου τα ποσοστά διείσδυσης πλησιάζουν εκείνα της ΕΕ. Αντίθετα, χάσμα συνεχίζει να υπάρχει στις ηλικίες 35 ετών και άνω. Επίσης, χαμηλά ποσοστά χρήσης παρατηρούνται και σε συγκεκριμένες περιφέρειες της χώρας (Ήπειρος, Θεσσαλία και Δυτική Μακεδονία).
Σύμφωνα με τα στελέχη του Παρατηρητηρίου, αξιοπρόσεκτη είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά των χρηστών, οι οποίοι αξιοποιούν το Διαδίκτυο για «προχωρημένες» υπηρεσίες, όπως είναι για να δει και να ακούσει ραδιόφωνο (44%), για τηλεφωνία μέσω Διαδικτύου (18%), για online παιχνίδια (25%), για δημοσίευση περιεχομένου σε sites (17%), ενώ 9% των χρηστών έχει τη δική του ιστοσελίδα ή blog.
Εκεί που παρατηρείται να υπάρχει σημαντική υστέρηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη είναι στις ηλεκτρονικές αγορές. Το ποσοστό των ατόμων που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες αυξήθηκε μόλις κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες στο 8% του πληθυσμού, όταν στην ΕΕ το αντίστοιχο νούμερο είναι στο 24%. Επιπλέον, η χρήση των online τραπεζικών υπηρεσιών παρουσίασε μείωση από 13% το 2007 στο 12% το 2008, κάτι που, σε συνδυασμό με τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών, δείχνει ότι υπάρχει πρόβλημα εμπιστοσύνης εκ μέρους των Ελλήνων χρηστών.
Στα σχετικά χαμηλά ποσοστά των online αγορών συνεισφέρει και το γεγονός ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις δε δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις το 0,36% των εσόδων στις μικρές επιχειρήσεις (1-9 εργαζόμενοι) και το 11% στις μεγάλες (+10 εργαζόμενοι) προέρχεται από πωλήσεις μέσω Διαδικτύου. Στην ΕΕ το 16% των εσόδων στις επιχειρήσεις προέρχεται από τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους. Τουλάχιστον το 99% των μεγάλων και το 62% των μικρών επιχειρήσεων έχουν υπολογιστή, ενώ τα ποσοστά για την πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι 96,6% και 50,9% αντίστοιχα.

widgets.amung.us

Δημοφιλείς αναρτήσεις