Τετάρτη

Οδηγούμε το νέο Citroen DS3




Οδηγούμε το νέο Citroen DS3
ΟΔΗΓΟΥΜΕ
Η Citroen αναβίωσε το όνομα DS στην νέα της σειρά, δημιουργώντας μια premium εκδοχή των μοντέλων της
Μια νέα εποχή Citroen φαίνεται ότι ξεκινά με το νέο DS3 που ολοκληρώνει κατά κάποιο τρόπο τη σειρά των C3. Το μοντέλο αποτελεί την premium εκδοχή του C3, ενώ η νέα σειρά των DS θα ολοκληρωθεί την επόμενη διετία με την εμφάνιση των DS4 και DS5.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες ώστε να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας, χωρίς όμως να θυσιαστεί η προσφερόμενη άνεση

Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από premium υλικά ενώ την διαφορά κάνουν οι αμέτρητοι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούν να επιλεγούν

Η οροφή δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται ενώ η μεσαία κολώνα θυμίζει φτερό καρχαρία

Οι εσωτερικοί χώροι αποδεικνύονται άνετοι για 5 ενήλικες, ενώ αυτός που θα κάτσει στην μέση του πίσω καθίσματος θα στριμωχτεί λιγάκι

Το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο 60:40 και ο χώρος αποσκευών με 295 λίτρα βρίσκεται ψηλά για την κατηγορία
Είναι μόδα ή ανάγκη; Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές γυρίζουν πίσω στην ιστορία τους για να ανακαλύψουν τα στοιχεία εκείνα που τους έκαναν μοναδικούς στο πέρασμα του χρόνου, το DNA τους δηλαδή. Μετά την εμπορική επιτυχία του Mini και του FIAT 500, αρκετές είναι οι εταιρείες που άρχισαν να ξεσκονίζουν τα αρχεία τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση η Citroen αναβίωσε το όνομα DS στην νέα της σειρά, δημιουργώντας μια premium εκδοχή των μοντέλων της. Έτσι η μοναδική σχεδίαση κάνει το DS3 να ξεχωρίζει. Η οροφή δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται ενώ η μεσαία κολώνα (το B pillar), θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες. Η εξωτερική σχεδίαση συμπληρώνεται από την επιβλητική μάσκα με τον τραπεζοειδή αεραγωγό και τα εντυπωσικά φωτιστικά σώματα LED.

Στο εσωτερικό συνεχίζεται η μοντέρνα σχεδίαση. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από premium υλικά ενώ την διαφορά κάνουν οι αμέτρητοι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούν να επιλεγούν. Επενδύσεις, ταμπλό και καθίσματα μπορούν να αναδεικνύουν το προσωπικό γούστο του ιδιοκτήτη και όχι του σχεδιαστή ή του τμήματος marketing της εταιρείας. Υπολογίστε ότι μπορείτε να επιλέξετε ακόμη και το εξωτερικό χρώμα της «αιωρούμενης» οροφής αλλά και των τροχών και έχετε την πληρέστερη, ίσως, διαθέσιμη επιλογή της αγοράς, για να ικανοποιήσετε τα γούστα σας. Οι εσωτερικοί χώροι αποδεικνύονται άνετοι για 5 ενήλικες. Αυτός που θα κάτσει στην μέση του πίσω καθίσματος θα στριμωχτεί λιγάκι, αλλά για το μήκος του DS3 που είναι 3,95 μέτρα, είναι ικανοποιητικοί. Πιο συγκεκριμένα πάντως οι διαστάσεις του μοντέλου είναι τα 3.948x1.715x1.458 χιλ. για ΜxΠxΥ, και 2.464 χιλ. για το μεταξόνιο, ενώ το πίσω κάθισμα είναι αναδιπλούμενο 60:40 με το χώρο των αποσκευών στα 295 λίτρα να βρίσκεται ψηλά για την κατηγορία.

Κινητήρες – μετάδοση - ανάρτηση . Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει 5 σύνολα, 3 βενζίνης και 2 ντίζελ. Οι βενζινοκινητήρες είναι οι γνωστοί VTI του γκρουπ που χρησιμοποιούνται και στο C3, ο 1.4 με απόδοση 95 ίππων, ο 1.6 των 120 ίππων, που συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και ο 1.6 turbo με 156 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και αυτόματο κιβώτιο με τον κινητήρα των 120 ίππων. Πολύ σύντομα αναμένεται από την Citroen αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που θα ολοκληρώσει τις διαθέσιμες επιλογές. Οι κινητήρες ντίζελ προσφέρονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 & σχέσεων. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, στους κινητήρες βενζίνης είναι από 136 μέχρι 160 γρ./χιλιόμετρο και στους κινητήρες ντίζελ από 99 μέχρι 110 γρ./χιλιόμετρο. Το DS3 είναι εξοπλισμένο με όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά καλούδια όπως ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακ-Φέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην ρύθμιση ώστε να περιοριστούν οι κλίσεις του αμαξώματος και να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας του DS3 χωρίς όμως να θυσιαστεί η προσφερόμενη άνεση. Ενδεικτικό της σημασίας στην λεπτομέρεια που δόθηκε είναι ακόμα και τα καθίσματα έχουν δεχτεί ειδικές ρυθμίσεις. Τέλος, στη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης έχει μειωθεί η υποβοήθηση ώστε να αυξηθεί η πληροφόρηση του οδηγού.

Οδική συμπεριφορά. Στην καλή γαλλική άσφαλτο το DS3 στρίβει γρήγορα και με ασφάλεια, παρουσιάζοντας ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης επεμβαίνει πολύ σπάνια και μόνο αν πιεστεί, αλλά το κάνει στη σωστή στιγμή. Πολύ καλή η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης που φτάνει στα χέρια του οδηγού. Ικανοποιητικά τα φρένα ενώ θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την καλή εργονομία του εσωτερικού και την σωστή στήριξη που προσφέρουν τα καθίσματα.

Οι πρώτες εντυπώσεις από το νέο DS3 είναι θετικές. Η πρωτότυπη σχεδίαση και η δυνατότητα χρωματικών επιλογών από πλευράς αγοραστή, κάτι που συναντάμε σε ελάχιστα και πιο ακριβά μοντέλα, κάνουν την διαφορά. Θα έρθει στην χώρα μας τον Απρίλιο.

widgets.amung.us

Δημοφιλείς αναρτήσεις